Programy partnerskie dla noclegów – jak mierzyć skuteczność reklamy

Wynajmując pokoje, niezależnie od wielkości obiektu, którym dysponujesz, zdarza się okres, kiedy nie masz w pełni wypełnionego kalendarza rezerwacji. Przy współpracy z portalem Trivabook, chciałbym bezpłatnie udzielić Ci kilku wskazówek, jak mierzyć kampanie reklamowe oraz wykorzystać programy partnerskie (marketing afiliacyjny).

Nazywam się Mateusz Gwóźdź, a marketing to moja pasja od 8 lat.

Dodaj bezpłatnie obiekt noclegowy na 30 dni, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Tylko w sierpniu portal odwiedziło 65 tys. użytkowników z Polski.

dodaj hotel za darmo

Programy partnerskie są podobne do wspólnych przedsięwzięć, ale ich konfiguracja może być o wiele łatwiejsza, szczególnie tam, gdzie już istnieją ustalenia – zazwyczaj online.

Partner afiliacyjny to ktoś, kto otrzyma od ciebie prowizję za każdą firmę polecającą, która kończy się sprzedażą, lub możesz sprzedać swoje produkty lub usługi w zamian za prowizję.

Potencjalnymi partnerami mogą być np. księgarnie sprzedające mapy i literaturę lokalną, galerie i wypożyczalnia sprzętu (np. Rowery, sprzęt wędkarski, prywatne wycieczki.)

Istnieje wiele brokerów afiliacyjnych online, którzy pozwalają ci zarejestrować swoją stronę internetową i dodać dowolną ich sieć afiliacyjną do swojej strony zgodnie z ustalonymi wytycznymi i strukturami prowizji.

Jeśli chcesz zaoferować wynajem samochodu, ubezpieczenie podróżne, bagaż na sprzedaż, książki lub filmy, wykorzystaj możliwość programu partnerskiego, w którym możesz od razu dołączyć i otrzymać prowizję.

Nie chodzi tylko o to, że zarabiasz więcej „pieniędzy” ze swojej witryny i nie powinieneś na to patrzeć w ten sposób. Zamiast tego postrzegaj programy afiliacyjne jako sposób na zwiększenie wartości dla gości i pomoc im. Jeśli mogą zarezerwować i zarezerwować nie tylko nocleg z Twojej witryny, ale także inne produkty i usługi z tym związane, oszczędzają czas, a Ty oferujesz im lepszą obsługę. Najlepsze atrakcje Krakowa

Pomysły na współpracę lokalną i programy afiliacyjne

Oto tylko kilka pomysłów, które możesz wykorzystać jako wspólne programy partnerskie, z których wszystkie stanowią wartość dodaną dla gości i przynoszą korzyści stronom trzecim.

Programy partnerskie – Lokalny biznes

Fryzjerzy, spa, salony piękności – sprzedaj bony upominkowe lub zaoferuj gościom oferty specjalne.

Firmy taksówkarskie – zapewniają transport do i z dworca lub lotniska. Możesz umieścić wizytówki danej korporacji, w zamian za polecenie Twojego hotelu, kwatery, ośrodka wypoczynkowego.

Kwiaciarnie zorganizują pokazy układania kwiatów, a otrzymasz prowizję od każdej sprzedaży.

Galerie prezentujące dzieła sztuki na sprzedaż w hotelu.

Losowanie nagród lub konkursy w celu wygrania ich produktów lub usług.

Możesz zawrzeć partnerstwo z fotografami, drukarniami (na artykuły piśmienne weselne),  wypożyczalniami samochodów weselnych, operatorami wycieczek lokalnych.

Jeśli twoim rynkiem docelowym są ludzie biznesu, możesz zorganizować śniadania biznesowe jako program afiliacyjny z lokalnymi przedsiębiorstwami.

fotograf w okolicy
Photography Photograph Camera Creative Inspirational

Programy partnerskie – Dostawcy

Dostawcy wina organizują degustacje i dostarczają wina na kolację lub weekend dla miłośników wina.

Lokalne firmy w celu pokazania demonstracji swojego rzemiosła, np. producenci serów, kwiaciarnie, dekoratorzy ciast, rękodzieła.

Programy partnerskie- linki partnerskie

Wypożyczalnie np. sprzęt wędkarski, rowery, sprzęt do nurkowania, nauka tańca – skonfiguruj linki partnerskie na swojej stronie, aby goście mogli dokonać wcześniejszej rezerwacji po preferencyjnych stawkach, a otrzymasz prowizję

Księgarnie, w których goście mogą kupić polecane przez ciebie mapy i książki o znaczeniu lokalnym, a także filmy z lokalnymi obszarami.

Możesz nawiązać współpracę z producentem kosmetyków, aby goście mieli styczność z daną marką kosmetyków, którą dodatkowo mogą u Ciebie kupić.

Programy partnerskie – Temat eksperta

Porozmawiaj z klubami, stowarzyszeniami, dostawcami i czasopismami na Twój temat, aby:

Aby przesłali Twoje oferty i promocje do swoich członków.

Zaproś ich jako gości na weekendy tematyczne, ferie lub warsztaty.

Skonfiguruj linki partnerskie do wszelkich produktów, które sprzedają online.

Programy partnerskie – Konkurenci

Nawiąż współpracę z innymi noclegami o podobnym profilu gości. Kiedy będziesz miał przepełniony kalendarz z rezerwacjami noclegów, przekażesz kolejnych gości, swojemu partnerowi i vice versa.

Marketing afiliacyjny: na co uważać, aby nie stracić pieniędzy.

Jednym ze sposoby na pewny zysk wydawców jest oferta jednorazowej stałej opłaty za post na blogu, w mediach społecznościowych, pozycji biuletynu lub ich kombinacja. Tę bardzo podstawową formę marketingu afiliacyjnego można opisać jako ofertę medialną, w której reklamodawca po prostu kupuje przestrzeń reklamową za stałą opłatą, bez żadnego zobowiązania ze strony wydawcy. Stąd termin partner medialny.

jedzenie lokalne

Próbując wykorzystać potencjał, wydawca zwraca się do hoteli, wypożyczalni sprzętu i tym podobnych, oferując im zakup powierzchni reklamowej w formie postów, które prowadzą do odpowiednich ofert na stronach internetowych reklamodawców. Ponieważ ten model opłaty jest zwykle z góry ustalony i ma stałą kwotę, reklamodawca ponosi całą odpowiedzialność za konwersję. Ten rozkład ryzyka konwersji sam w sobie nie jest problematyczny, jednak wiąże się z dużym prawdopodobieństwem zmarnowania pieniędzy przy analizie pod kątem jakości ruchu zapewnianej przez takich wydawców.

Problem staje się widoczny, gdy przyjrzymy się koncepcji ofert publikowania za stałą kwotę. Jeśli wydawca weźmie określoną kwotę na start, może się kompletnie nie angażować jak działa opublikowana oferta.

Takie oferty medialne nie są tym, czego oczekuje klient.

Polecam unikać wydawców, którzy rozliczają się tylko za opublikowanie posta, czy ilość wyświetleń reklamy. Najlepsze, chociaż droższe oferty będą u wydawcy, którzy naliczają opłatę dopiero za kliknięcie w reklamę lub rezerwację noclegu, wysłanie zapytania o ofertę (konwersję). Reklama domków w górach

Jak mierzyć skuteczność reklam dla hotelu czy noclegu?

W rzeczywistości większość małych firm w niewielkim stopniu, analizuje i śledzi prowadzone kampanie reklamowe. Brak pomiaru skąd pochodzą Twoi potencjalni klienci i sprzedaż oraz nie śledzenie ROI(czy kampania zarobiła więcej niż kosztowała) w wydatkach na reklamę jest znakiem amatora biznesu. Wszyscy mamy do dyspozycji technologię umożliwiającą szybkie i tanie śledzenie skuteczności reklam.

mapa okolicy
Friends Reading Map Traveling Destination Camping Concept

Narzędzia takie jak analityka internetowa, kody kuponów, ankiety online sprawiają, że jest to trywialne. Pamiętaj, co jest mierzone, zostaje zarządzane. Bądź bezwzględny ze swoimi wydatkami, inwestuje tylko w reklamę, która przynosi zyski. Oczywiście, aby wiedzieć, co przegrywa, a co wygrywa, musisz śledzić i mierzyć.

Jest to niezwykle ważne, ponieważ media są zdecydowanie najdroższym elementem wydatków marketingowych. To most, który łączy Twoją ofertę z rynkiem docelowym. Niezależnie od tego, czy korzystasz z mediów komunikacyjnych, takich jak radio, telewizja i druk, czy nowszych mediów cyfrowych, takich jak media społecznościowe, optymalizacja wyszukiwarek (SEO) i marketing e-mailowy, musisz zrozumieć ich specyfikę.

Chciałbym przedstawić ogólną radę: udaj się na konsultację do eksperta, który specjalizują się w mediach, które uznacie za odpowiednie dla waszej kampanii. Poproś o porady, jak mierzyć skuteczność kampanii, na co zwracać uwagę. Niezależnie od tego, czy korzystasz z mediów internetowych, takich jak media społecznościowe, poczta e-mail lub sieć, czy też media offilne, takie jak poczta bezpośrednia, druk lub radio, każdy z nich ma swoje osobliwości i cechy techniczne, które z dużym prawdopodobieństwem pogrążą Cię, jeśli nie będziesz miał doświadczenia. Tragedią byłoby zdobycie rynku docelowego i zaoferowanie właściwej oferty, a następnie porażka, ponieważ zrobiłeś błędy techniczne w mediach.

Jaki jest dobry wskaźnik odpowiedzi z  e-mail marketingu? Jaka stawka jest prawidłowa za wysłanie 1000 wiadomości podczas prowadzenia e-mail marketingu?

Nigdy nie otrzymasz uniwersalnej odpowiedzi coś w stylu: Oczekuj 2% odpowiedzi od wysłanych wiadomości email lub oczekuj 20% wskaźnika otwartości na e-mail.

Czasami 30% wskaźnik reakcji to katastrofa, a czasami 1% wskaźnik odpowiedzi to ogromny sukces. Reklama hotelu w internecie.

Wskaźniki odpowiedzi będą się znacznie różnić w zależności od czynników, takich jak to, jak istotna jest wiadomość dla rynku docelowego, jak przekonująca jest oferta i jak dotarłeś do listy potencjalnych klientów, na której się reklamujesz. Zamiast pytać, jaki jest dobry wskaźnik, zadaj pytanie – Jak zmierzyć sukces kampanii marketingowej?

Jak zatem mierzyć sukces kampanii marketingowej?

Najkrótsza odpowiedź: czy kampania marketingowa przyniosła Ci więcej pieniędzy niż kosztowała?

Jeśli kosztowała Cię więcej niż zarabiałeś (lub kiedykolwiek zarobisz) w tej kampanii, oznacza to porażkę. Jeśli kosztuje Cię mniej niż zyski osiągnięte w wyniku kampanii, oznacza to sukces.

Jeśli jesteś małym lub średnim przedsiębiorstwem, musisz uzyskać zwrot z wydatków marketingowych. Umieszczenie stosunkowo niewielkiego budżetu marketingowego w rozmytym marketingu miałoby taki sam efekt jak wylewanie wody w butelce do oceanu.

nagrywanie w okolicy

Prowadzisz kampanię mailową i wysyłasz 100 listów. Koszt wydrukowania i wysłania 100 listów wynosi 900 zł. Na 100 listów, dziesięć osób, udzieliły odpowiedzi, dwie osoby dokonują zakupu.

Na tej podstawie możemy obliczyć jedną z najważniejszych liczb o koszcie pozyskiwania klientów marketingowych, która wynosi 450 zł.

Teraz, jeśli produkt lub usługa, którą sprzedajesz tym klientom, przynosi zysk w wysokości zaledwie 300 zł na sprzedaż, to była to przegrana kampania. Straciłeś 150 zł za każdego klienta pozyskanego w tej kampanii (ujemny zwrot z inwestycji).

Jeśli jednak sprzedany produkt lub usługa przynosi zysk w wysokości 1800 zł na sprzedaż, jest to kampania z sukcesem. Zarobiłeś 1350 zł za każdego pozyskanego klienta (dodatni zwrot z inwestycji). Reklama domków nad morzem

Oczywiście jest to uproszczony przykład, ale ilustruje on, jak nieistotne są statystyki, takie jak stawki odpowiedzi i współczynniki konwersji. Naszym głównym celem jest zwrot z inwestycji, który różni się w zależności od kosztu pozyskania klienta i tego, ile rzeczywistego zysku przynosi kampania marketingowa.

Jedną z ogromnych zalet celowania w niszę jest to, że marketing staje się znacznie tańszy. Ukierunkowane reklamy są znacznie tańsze niż marketing masowy, ponieważ jest o wiele mniej osób, które nie będą zainteresowane.

Na zakończenie zapraszam Cię na portal Trivabook, oprócz umieszczenia oferty, dowiesz się więcej na temat marketingu w turystyce.

artykuł promocyjny