Jak reklamować hotel lub pensjonat w internecie?

 

 Sezon rozpoczęty, a wciąż nie masz pełnego obłożenia? Poznaj sposoby reklamowania swojego biznesu turystycznego. Działania marketingowe można przeprowadzić na nieskończenie wiele sposobów – dlatego zaprezentujemy wyłącznie te najpopularniejsze. Dobrym pomysłem jest łączenie ze sobą kilku metod. Zapewnia to dotarcie do różnych użytkowników, zarówno tych zainteresowanych wynajęciem pokoju, jak i tych, których reklama może nakłonić do spontanicznego przyjazdu. 

Współpraca z influencerami

Bardzo popularnym sposobem na zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą danego hotelu lub pensjonatu jest współpraca z influencerami. Polega ona zazwyczaj na udostępnieniu takiej osobie pokoju, aby następnie mogła go zrecenzować oraz polecić swoim widzom lub czytelnikom. Większość influencerów oczywiście doliczy do tego koszt publikacji i promocji recenzji. Jest to ciekawy sposób, ponieważ hotel jest polecany przez osobę, do której odbiorcy mają zaufanie i liczą się z jej opinią. Dzięki temu można spodziewać się większej ilości gości, chociażby z tego powodu, że fani tej osoby będą chcieli odwiedzić to samo miejsce.

Zobacz również: Ranking blogerów turystycznych i podróżniczych

Portale z rezerwacjami

Każda osoba lub firma zastanawiająca się, jak reklamować hotel nie powinna zapominać o portalach z rezerwacjami. Podjęcie takiej współpracy przynosi liczne korzyści. Po pierwsze, gwarantuje to dodatkową możliwość dotarcia do hotelu oraz szybką rezerwacje. Klientom łatwiej jest dowiedzieć się niezbędnych informacji na temat oferty, dostępnych pokoi i innych udogodnień. Plusem jest również fakt, że portale z rezerwacjami znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania niż pojedyncze strony hoteli i pensjonatów (oddelegowanie pozycjonowania swojej strony). Zwiększa to prawdopodobieństwo skorzystania z oferty noclegowej, jednak trzeba podzielić się zarobkiem w postaci prowizji.

Artykuły sponsorowane

Nasi klienci plaując podróże inspirują się nie tylko blogami, ale i artykułami portali podróżniczych. Dobrym pomysłem jest zatem skorzystanie z oferty publikacji sponsorowanych – umieszczenie artykułu na temat dowolnego hotelu. Zadbajmy jednak, aby nie była to czysta reklama, a naprawdę wartościowa treść. Taka publikacja przedstawia hotel w dobrym świetle oraz pozwala na pokazanie wszystkich udogodnień w postaci ciekawej i angażującej historii. Ponadto nie wygląda jak standardowa reklama, ale jak praktyczny poradnik. Co więcej, można go uzupełnić o zdjęcia, mapy i wideo.

Google Ads

Jest to chyba obecnie najczęściej stosowane narzędzie do marketingu internetowego. Wynika to z faktu, że reklamy Google wyświetlane są na różnych portalach, ale również i w wynikach wyszukiwania (reklamy w postaci linków tekstowych). Ważne jest także to, że dane reklamy są dopasowane do upodobań i aktualnych potrzeb klientów. Dlatego reklamy o hotelach będą pokazywane osobom, które aktualnie szukają bazy noclegowej w okolicach danego hotelu (geotargetowanie). Takie reklamy są spersonalizowane, docierają do szerokiego grona konsumentów, dzięki czemu kampania jest prowadzona na szeroką skalę, a my monitorujemy jej skuteczność.

Social media

Facebook, Instagram, TikTok i inne media społecznościowe są obecnie ogromną siłą — korzysta z nich wiele osób, spędzając w sieci mnóstwo czasu. Dlatego są one chętnie wykorzystywane jako narzędzie do marketingu internetowego. Hotel powinien mieć swój profil na różnych socialach.

Jaki są pozostałe możliwości?

Content marketing, akcje PR-owe, organizacja eventów, programy lojalnościowe, marketing szeptany i wiele więcej!

Więcej: Jak reklamować hotel, pensjonat, gospodarstwo agroturystyczne

Keep Going Group - marketing, księgowość, szkolenia