Bezpłatna domena i aspekt seo

Podjęcie decyzji o wyborze domeny strony naszej firmy ma bardzo duże znacznie nie tylko z punktu widzenia marketingowego (jak będziemy postrzegani na rynku), ale także dla pozycji witryny w wyszukiwarce.

Istnieją dwa warianty: darmowa domena oraz płatna. Na tym zdaniu powinien skończyć się ten tekst, gdyż jedynym właściwym wyborem przy zakładaniu witryny marki jest wykupienie domeny.

Jeśli jesteśmy raczkującą firmą i nie jesteśmy do końca przekonani czy własna witryna jest czymś, czego potrzebujemy, aby osiągnąć zamierzone cele, można zaryzykować i skorzystać z wersji nieodpłatnej. Jednak w takim przypadku trzeba mieć na uwadze, że gdy firma odniesie sukces, to bardzo trudno będzie przenieść witrynę z wszystkimi danymi oraz osiągniętą pozycją na lepszą domenę. Jako ostatni mankament uznaje się fakt, że nawet gdy przeznaczymy spore fundusze na promocję strony w tym działania z zakresu SEO, to gwarancja, że przyniosą one oczekiwane skutki. Pozycjonowaniu będzie podlegać nie tylko nasza strona, ale witryna, na której została ona założona, będzie czerpać korzyści z naszej inwestycji.

Strona może utrzymywać się sama, oznacza to, że na płatnej domenie mamy możliwość zarobku między innymi z wyświetlanych reklam. Dzięki czemu może się okazać, że będziemy generować przychody nie tylko w związku z oferowanymi przez firmę usługami, ale również dzięki AdWords. Ponadto wielu potencjalnych klientów będzie zwracać uwagę, na jakiej domenie funkcjonuje strona. Mało znane nazwy witryn, z długimi końcówkami będą uchodzić za tanie podróbki, które powstały z myślą o oszukiwaniu klientów, gdyż dla większości normą jest, że po nazwie głównej widnieje rozszerzenie .com, .pl, .org. itd., a nie darmowa domena .az.

Jedynym plusem posiadania bezpłatnej domeny jest fakt, że zaoszczędzimy kilkanaście złotych miesięcznie. Przy szeregu wad wydaje się, że lepiej nie oszczędzać na tak ważnym elemencie marki, jakim jest jej strona pełniąca między innymi rolę wizytówkę firmy. Szczególnie, gdy zależy Ci na promocji w dużych aglomeracjach jak w przypadku choćby seo kraków. Pojawiające się błędy, niepewna trwałość, problemy z administracją, brak profesjonalizmu to tylko nieliczne minusy wynikające z założenia bezpłatnej domeny.

Ważnym argumentem jest także informacja, mówiąca o tym, że Google lepiej „traktuje” witryny, które są założone na płatnych domenach. Dlatego nie można ignorować tego faktu, zwłaszcza że wykupienie rocznego abonamentu jest niczym w porównaniu z tym, jakie zyski możemy otrzymać, posiadając profesjonalną stronę.